گفتگوی حبرگزاری صبا با ایوب آقاخانی  به بهانه اجرای نمایش هفت عصر هفم پاییز :
ایوب آقاخانی کارگردان ، بازیگر و نمایشنامه نویس تئاتر که سال های گذشته با نگارش و کارگردانی نمایش های «تکه های سنگین سرب» و «کابوس شب نیمه آذر» به زندگی شهید چمران و شهید کشوری پرداخته است ، سه گانه خود را با نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» با محوریت زندگی شهید محمد جهان آرا به پایان می برد . وی در نمایش «تکه های سنگین سرب » قسمتی از زندگی شهید چمران  را به تصویر کشیده بود که شاید کمتر به آن پرداخته شده بود .عاشقانه های دکتر چمران که در بستر جنگ رخ می دهد.
با همزمانی هفته فاع مقدس و در سالنی که پیش از این نمایش «تکه های سنگین سرب» به صحنه رفته ، نمایش جدید ایوب آقاخانی به صحنه می رود .این نمایش با محوریت زندگی شهید محمد جهان آرا نگارش شده است.  وقتی بازخورد مثبت یکی از جانبازان و همرزمان شهید چمران بعد از تماشای « تکه های سنگین سرب » را با وی در میان می گذاریم، ایوب آقاخانی با همان لحن صمیمانه همیشگی از شنیدن چنین رویداد هایی اعلام رضایت می کند .

 ایوب آقاخانی در رابطه با نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» به «صبا» گفت: این نمایش شباهت های ساختاری و فرمی با نمایش های گذشته خواهد داشت . علیرغم اینکه پهنای وسیعی از یک داستان مهم را روایت می کند، با دو بازیگر به صحنه می رود.
وی افزود: همزمانی اجرای این نمایش در هفته دفاع مقدس و اجرا در سالن نمایشی که «تکه های سنگین سرب» در آن روی صحنه رفته بود، با برنامه ریزی های قبلی صورت گرفته و از وحدت برنامه ریزی شده بسیار خوشحال هستم.
ایوب آقاخانی بازیگر نمایش «نویسنده مرده است» گفت: این نمایش با تلاش و همدلی مدیر هنرهای نمایشی به صحنه می رود. امیدوارم نمایش جدید گروه تئاتر «پوشه» سربلند و لایق مردم باشد . به همه مخاطبان نوید یک نمایش عاشقانه را خواهم داد که در بستر جنگ اتفاق می افتد.
 محمد جهان آرا یک قهرمان ملی است و امیدوارم که توانسته باشم تا دین خود را ادا کرده باشم .
 نمایش «هفت عصر هفتم پاییز » کاری از ایوب آقاخانی با بازی رحیم نوروزی و لیلا بلوکات نیمه دوم شهریور ماه در مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.