ایوب آقاخانی به عنوان مدیر تالار «تجربه حافظ» پیش از اعلام رسمی حکم مدیریتش، استعفای خود را از این سمت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن استعفای آقاخانی که رونوشتی از آن به معاونت هنری‌ وزارت ارشاد، مدیرعامل پیشین بنیاد رودکی‌ و مدیر تالار وحدت و به قول خودش خطاب «هر که را که در این مقال و مجال‌، وجاهتی است…» ارسال شده به شرح زیر است:

«بدینوسیله ضمن سپاس از همکاری مقام‌های ذی ربط جهت تبدیل پلاتوی «فردوسی» به سالن «تجربه حافظ» با طراحی و نظارت اینجانب که طی حکمی در ماه‌های نخست امسال به امضای مدیرعامل وقت بنیاد رودکی در این تصدی قرار گرفته بودم‌،اعلام می‌کنم حال که تالار «تجربه» نخستین اجرای خود را به مخاطبانش با نام «بین خودمان باشد» به کارگردانی «آروند دشت آرای» در قالب یک تجربه نمایشی که خورند نام و دورخیز اولیه این تالار است‌، تقدیم کرده‌، راغبم تا این تالار را که در یک قدمی افتتاح و بهره‌برداری رسمی‌تر است،‌جهت تکمیل‌، به دستان با کفایت مدیران فعلی و آینده مربوطه بسپارم و استعفای رسمی خود را از مدیریت این تالار اعلام نمایم.

هدف بنده‌، با همکاری مدیران بنیاد رودکی‌، افزودن به امکانات بالفعل سخت‌افزاری تئاتر کشور بود که انجام شد. تمام طول سال را تا به امروز کوشیدیم که بشود. آماده‌سازی زیر ساخت‌ها‌، ارائه طرح ونظارت بر ساخت با ما‌، تکمیل و بهره‌برداری رسمی با شما. از این بیشتر نه بر ذمه ماست‌، نه در حوصله ما. تا همین‌جا هم برای اثبات برادری خانواده تئاتر به بازوهای اجرایی بود.

در این چند ماه دیده‌ام که بنیاد محترم رودکی بسیار راغب‌تر است که مدیران فرهنگی خود را هم از بدنه کارمندان انتخاب کند. پس من راه را بر چنین عزمی هموارتر می‌کنم‌؛ ضمن اینکه تاکید می‌کنم‌، نام من«ایوب» است اما صبرم به اندازه آن حضرت نیکنام نیست. همین که اینک نمی‌دانم چنین انصراف و استعفایی را خطاب به چه کسی بنویسم (و ده‌ها روز است که نمی‌دانم!) یعنی در این شرایط‌، همکاری با چنین مجموعه‌ای صبری ویژه‌تر از صبر من می‌خواهد. پس ترجیح می‌دهم تنها برای تصدی فردی خیرخواه و نیک اندیش بر بنیاد رودکی‌،دعا کنم و تصریح نمایم‌، بار دیگر‌، هرجا احساس کنم برای تئاتر می‌توانم گامی بردارم‌، پیش قدم خواهم شد.

در پایان از جناب آقای سیفی و تک تک عزیزان مجموعه نامبرده‌، برای همکاری شان در طول فرآیند طراحی و تبدیل،‌صمیمانه سپاسگزارم و برای شما آرزوی توفیق در اعتلای امور فرهنگی دارم.»