image-4d72a83b4e0330c17caa1aad2ccd87e90f9770050f4e4e043a9e0c58971d120b-V

ایوب آقاخانی هم با پیوستن به جریان«سین هشتم؛ سرپناه» از مردم بی‌خانمان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند تئاتر با اعلام حمایتش از این جریان خودجوش که از سوی هنرمندان راه‌اندازی شده است، از اختصاص یکی از جوایز خود به این امر خبر داد.

آقاخانی درباره حضورش در این حرکت توضیح داد: طبیعتا این شکل از همدلی‌ها یک ضرورت دایمی و فضای لازم‌الاجرا برای تمام ماه‌ها و روزهاست، اما انگار مدت طولانی روی زخم‌های جامعه سرپوش گذاشته شد و ما این زخم‌ها را به جای درمان، ناسورتر کردیم. فکر می‌کنم زمان آن است باور کنیم شمشیر برنده اقتصاد زخم‌های عمیقی بر پیکره جامعه وارد کرده و بر ماست که به یاری هم از این برهه با سری سلامت عبور کنیم.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر ادامه داد: پس ناگزیر باید به همنوعان خود هم فکر کنیم مخصوصا زمانی که ضعف اقتصادی در میان توده‌ها چشمگیرتر و کاری‌تر خود را نشان می‌دهد و مخصوصا زمانی که ما هنرمندیم و رسالت خودمان را سنگین‌تر و عمیق‌تر می‌شماریم. افراد بی‌سرپرست، زنان بی‌خانمان، کودکان بی‌سرپرست تحت استعمار و ماهایی که آرام آرام در این فشار تغییر طبقه می‌دهیم و ترقی معکوس می‌کنیم، باید به فکر هم باشیم. این یک شعار نیست، یک ضرورت است.

او درباره شکل حمایتش از این جریان گفت: بنده هم در حمایت از این حرکت جذاب هنرمندان، با داشته‌های ناچیز خود کنار این حرکت می‌ایستم و یکی از چندین جایزه خود را به دلیلی به این جریان تقدیم می‌کنم.

آقاخانی که قصد دارد جایزه مربوط به انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی را به این جریان اهدا کند، توضیح داد: فکر می‌کنم از میان همه جوایزم، یکی از دو جایزه سال ادبیات نمایشی را که کسب کرده‌ام، به دلیل اتصالش به خانه تئاتر و به دلیل بو ورنگ و فحوای قابل تاویل صنفی که در آن است، مناسب‌تر از جوایز دیگرم برای تقدیم به این جریان جلوه خواهد کرد. به این دلیل ساده که جایزه‌ای است برای یکی از نوشته‌های من به اسم «روزهای زرد» و از طرف خانه تئاتر به عنوان اثر برگزیده سال و از نام نمایشنامه تا اتصالش به صنف تئاتر به این باور می رساند که جایزه مناسبتری بری تقدیم به این جریان است. در این روزهای زرد ترجیح می‌دهم به عنوان یکی از اعضای خانه تئاتر کنار جریان «سین هشتم؛ سرپناه» بایستم. امید که هیچ روزی قلب ما از نداشتن عدالت درباره هیچ انسانی به درد نیاید.

«سین هشتم؛ سرپناه» جریانی است که از سوی هنرمندان برای حمایت از مردم بی‌خانمان شکل گرفته است. هنرمندانی چون رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، شمس لنگرودی، حسین پاکدل، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، حمید جبلی، فاطمه معتمدآریا، نیکی کریمی، عاطفه رضوی، بهرام رادان، حبیب رضایی، حمید پورآذری، افشین هاشمی، مهناز افشار و … با حضور در این رویداد، بخشی از جوایز یا آثار هنری خود را برای کمک به بی‌خانمان‌ها اختصاص می‌دهند. همه این آثار در یک حراجی که بهار امسال برگزار می‌شود، به صورت یک جا توسط حامیان مالی برنامه خریداری خواهد شد و درآمد حاصل از آن صرف ساخت سرپناه‌های امن برای بی‌خانمان‌ها می‌شود.