نویسنده و کارگردان نمایش «کسوف» گفت: رای افتتاحیه از دکتر نصیر احمد نور، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران دعوت کرده ایم و امیدواریم با حضور این عزیز افتتاحیه ای متفاوت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نمایش »کسوف» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی از فردا 16 خرداد ماه در تماشاخانه باران روی صحنه می رود.

آقاخانی که پس از پنج سال این نمایش را دوباره آماده اجرا کرده است از انگیزه خود برای اجرا این اثر می گوید: من و گروه تئاتر «پوشه» که بیست و یک سال است بر در چوبین و زیبا اما ترک برداشته تئاتر می­ کوبیم، در این بزنگاه، وظیفه خود دانستیم با وجود کم اعتقادی به فرآیندی به نام «باز تولید»، نمایش «کسوف» را که سال 1389 به عنوان «سوگ چامه­ ای درباره مهاجران افغانستانی در کشورمان به زمان جنگ ایران و عراق» روی صحنه بردیم و به لطف مخاطبانش خوش درخشید، امروز به این بهانه و این الزام و این احساس، به پاسداشت روح بلند آن دختر خردسال افغانستانی و به حکمِ اعلام شرمساری خود به عنوان یک ایرانی که در عرصه فرهنگ و به تعبیری «اخلاق» می­ کوشد، دوباره در تماشاخانه باران چند صباحی روی صحنه ببریم

این هنرمندان برجسته تئاتر از دعوتی ویژه برای افتتاحیه نمایش خود خبر می دهد:«برای افتتاحیه از دکتر نصیر احمد نور، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران دعوت کرده ایم، همچنین دیگر مدیران سفارت افغانستان در ایران نیز به این مراسم دعوت هستند که امیدوارم با حضورشان فضای اولین اجرای نمایش «کسوف» را متفاوت کنند. ما این دعوت را هفته گذشته طی یک نامه رسمی از طرف گروه تئاتر پوشه رسما از سفیر و مدیران سفارت جمهوری افغانستان در ایران انجام دادیم.

وی تصریح کرد: نمایش «کسوف» از فردا 16 خرداد ماه هر شب ساعت 21 در تماشاخانه باران با بازی حمیدرضا آذرنگ و نسیم ادبی و خودم روی صحنه می رود.