کارگردان نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» که در بخش مرور سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد، اعلام کرد که بازیگر مرد این اثر نمایشی تغییر کرده است.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» که در بخش مرور سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد، درباره روند تمرین و آماده سازی این اثر نمایشی برای اجرا در جشنواره به خبرنگار مهر گفت: «هفت عصر هفتم پاییز» که سومین حلقه از تریلوژی پرتره نگاری های من با موضوع جنگ بود به دعوت دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر برای اجرا در جشنواره حضور دارد. قرار است این اثر را در روز اول بهمن در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببریم.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه سازه های دکور بعد از پایان اجرای عمومی «هفت عصر هفتم پاییز» در هنگام خروج از سالن تخریب شده بود، مجبور شدیم تا ساخت و ساز دوباره ای برای دکور نمایش داشته باشیم. سختی این ساخت و ساز توأم است با تغییر رحیم نوروزی که به دلیل اشتغال در چند پروژه تلویزیونی امکان هماهنگ شدنش با ما میسر نبود و در نتیجه در اجرای جشنواره تئاتر فجر ما را همراهی نخواهد کرد.

کارگردان «هفت عصر هفتم پاییز» افزود: محسن بهرامی که در اجرای عمومی نمایش صدای او به عنوان صدای شهید جهان آرا ما را همراهی می کرد در اجرای جشنواره تئاتر فجر به ایفای نقش می پردازد و حضوری پر رنگ تر از اجرای عمومی خواهد داشت.

آقاخانی اظهار امیدواری کرد بازتابی که در اجرای عمومی این اثر نمایشی در میان منتقدان، مردم و تماشاگران خاص وجود داشت در اجرای عمومی هم تکرار و پر رنگ تر شود.

این نمایشنامه نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر درباره ارزیابی خود از روند برنامه ریزی و تدارک بخش های مختلف جشنواره سی و ششم تئاتر فجر، یادآور شد: صادقانه بگویم فرصت مکث، روی ساز و کار جشنواره و نحوه تدبیرهای جاری شده در این دوره و سیاست های تغییر یافته را پیدا نکردم. از روزهای اول شگفت زده، کم تعاملی دبیر محترم جشنواره با رسانه ها و مطبوعات بودم ولی چون نیتی برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر نداشتم، خیلی وارد جزییات این دوره با دوره های پیش نشدم.

وی ادامه داد: با شناختی که از فرهاد مهندس پور و تفکراتش دارم، غیر ممکن می دانم که این دوره از جشنواره تئاتر فجر شبیه دوره های دیگر و حتی دوره پیش از دبیری او شود ولی درباره قوت و ضعف این دوره صادقانه نظری ندارم تا جشنواره برگزار شود و بر اساس دیده ها، شنیده ها و چرخ هایی که در جشنواره می زنم، نظر شخصی ام را با دقت و صراحت بیان کنم.