چهلمین کتاب ایوب آقاخانی منتشر شد

نشر عنوان با چاپ نمایشنامه «پوست مار» که تالیف تابستان 1401 از ایوب آقاخانی است، شمار آثار منتشر شده از او را در قالب کتاب به چهل رساند.

چهلمین کتاب ایوب آقاخانی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ نمایشنامه «پوست مار» که پس از نمایشنامه‌های «امپراتور و آنجلو»، «جنوب از شمال غربی» و «شیروانی داغ» و رمان «شقیقه‌های سفید»، پنجمین کتابی است که نشر عنوان به قلم ایوب آقاخانی به چاپ می‌رساند، به واقعه‌ای پرتعلیق در بهار سال 1356 در یک ویلا نزدیک متل قو می‌پردازد. مادر و دختری مهمان یک دوست قدیمی هستند بی‌آنکه به ابعاد مختلف این دعوت و حضور آگاه باشند؛ رفته رفته در فرصتی بسیار کوتاه همه چیز رنگی دیگر به خود گرفته و التهاب بالا می‌گیرد که از ساده‌ترین مسائل که روابط خانوادگی است تا پیچیده‌ترین مسائل که به سیاست و جامعه ارتباط پیدا می‌کند.
در بخشی از این نمایشنامه از زبان یکی از شخصیت‌ها به نام «هلن» آمده است:
هلن – چرا همه‌ش «من» باید یه کارایی رو نکنم؟! باید بدون مادرم جایی نرم؛ باید با مادرم پاشم بیام متل قو و اعتراضی نکنم؛ باید با یه سال و نیم فاصله، به روی بابام لبخند بزنم و نپرسم چرا! برای چی اون‌ها هیچ «باید»ی براشون نیست؟ هردوشون!
این نمایشنامه اجتماعی معاصر در قطع جیبی پالتویی توسط نشر عنوان به چاپ رسیده و «گسترش» و «صدای معاصر» به عنوان مراکز پخش معرفی شده‌اند.