در تمام مدتی که درگیر کرونا شدیم، ایوب آقاخانی به این فکر می‌کرد نمایشنامه‌ای درباره آن بنویسد. او بعد از سه ماه پژوهش، مشورت با پزشکان و مطالعه اسناد مجاز پزشکی، دست به قلم شد و طرح نمایشنامه تازه خود را درباره دوران کرونایی در ایران نوشت.

این هنرمند تئاتر در گفتگو با ایسنا درباره رویکرد خود در نگارش این نمایشنامه توضیح داد: در تمام مدتی که درگیر این تجربه خاص زندگی شدیم، به این فکر می‌کردم چگونه درباره آن نمایشنامه‌ای بنویسم. جسته گریخته شنیده بودم تلاش‌هایی از طرف نویسندگان دیگر رخ داده است که کمی حسادت مرا برانگیخت که آنها زودتر دست به کار شده‌اند.

او ادامه داد: دوست داشتم که اگر اولین نیستم ولی جزو اولین نویسندگانی باشم که درباره دوران کرونایی نمایشنامه می‌نویسند. بعد از مدتی متوجه شدم تجربه‌های نویسندگان دیگر به آن شکلی نیست که من دنبالش بودم و دریافتم کوششم برای نوشتن این نمایشنامه، همچنان با طراوت می‌ماند.

آقاخانی که به تازگی نگارش این متن را آغاز کرده است، افزود: نمایشنامه من درباره تجربه کرونا در ایران است و خیلی برایم اهمیت دارد که متنم اثری تحلیلی و به دور از هیجان باشد. به همین دلیل بعد از مدت‌ها پژوهش، مشورت با جامعه پزشکی و مطالعه برخی از اسناد مجاز پزشکی، به طرحی رسیم که مرا خیلی راضی می‌کرد چون هم کاری متفاوتی در کارنامه‌ام است و هم اثری است مربوط به این دوران.

این نمایشنامه‌نویس و کاگردان تئاتر اضافه کرد: طبیعی است  بعد از نگارش و تکمیل متن، دغدغه اجرا و انتشار آن را داشته باشم ولی فعلا در مرحله نگارش نمایشنامه هستم.

او یادآوری کرد: نوشتن متن تحلیلی در دورانی که هنوز در دل کرونا هستیم، بسیار دشوار است مثل این است که کسی در دل جنگ، نگاهی تحلیلی به آن داشته باشد چراکه معمولا هنوز درگیر تجربه‌ای هستیم، واکنش‌های ما نسبت به آن هیجانی است نه تحلیلی.

آقاخانی که دبیری اولین مسابقه نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» را در حوزه اقتباس از متن کهن ایرانی بر عهده دارد، برگزاری این مسابقه را دغدغه سالیان خود دانست و افزود: خوشبختانه از این مسابقه استقبال زیادی شد با اینکه خوم می‌دانستم دو ماه زمان برای نگارش نمایشنامه کم است ولی نمایشنامه‌های خوبی از سراسر کشور دریافت کردیم و تقاضای تمدید آنقدر زیاد بود که تصمیم گرفتیم فرصت ارسال آثار را تا پایان شهریور ماه تمدید کنیم.

او اضافه کرد:خوشحالم با همراهی مرکز تئاتر حوزه هنری، در این حرکت ارزشمند که پشت آن هیچ هیاهویی نیست، مشارکت دارم.

این بازیگر از بازی‌اش در مجموعه «بیگانه‌ای با من است» نیز خبر داد و گفت: قرار است این مجموعه بعد از ماه محرم و صفر از شبکه 2 پخش شود و امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد چراکه ساخت این مجموعه در دوران کرونایی بخصوص برای من به دلیل وسواس‌های کشنده‌ای که دارم، بسیار دشوار بود و مدام این نگرانی را داشتم که سلامت خانواده‌ام را به خطر بیندازم.

ایوب آقاخانی این روزها در فصل جدید برنامه «شب تئاتر» که یکی از زیر مجموعه‌های «شب‌های هنر» شبکه چهار است، به عنوان مجری کارشناس حضور دارد.